'' Pocket Scrapbooking: Handig en snel: scrappen met de PC tablet (#2: benodigdheden)

27 augustus 2015

Handig en snel: scrappen met de PC tablet (#2: benodigdheden)

 

In mijn vorige blogje schreef ik over het gemak van de PC tablet bij het pocket scrapbooken/ Project Life®. Omdat ik gebruik maak van digitale foto's en ik mijn teksten graag op kaartjes print, is zo'n PC tablet met Windows ideaal. Ik vind het grappig dat ik er op internet nog niets over gevonden heb, want ik weet dat er meer mensen zijn die net als ik soms door de bomen het bos niet meer zien.

Mijn album is opgedeeld in tweeënvijftig weken, als een wekelijks dagboek. Soms ben ik bij, soms loop ik achter. In de praktijk komt het er op neer dat als ik het simpel en overzichtelijk wil houden, ik de foto's en de bijbehorende verhalen zo snel mogelijk uit m'n hoofd op 'papier' moet zetten en ze op één plek moet verzamelen.  Dit voorkomt dat ik de druk op m'n schouders voel als ik niet helemaal 'bij' ben. Daarvoor gebruik ik de Surface, een PC tablet van Microsoft (en nee, ik heb geen aandelen ;-).


Voor wie is scrappen met de Tablet PC handig:

- als je overal, elk moment van de dag (dus ook op vakantie, in de wachtkamer van de tandarts of onderweg in de trein) je pocket page/ Project Life® album wilt kunnen bijhouden;
- als je je teksten print in plaats van handgeschreven journaling cards maakt;
- als  je je foto's met een digitaal fototoestel maakt en deze via je mobiel of op de PC selecteert, bewerkt en/of organiseert;
- als je sneller klaar wilt zijn met je wekelijkse layout;
- als je tekeningen of andere memorabilia wilt inscannen om te gebruiken in je album;
- als je digitale project life kaartjes hebt gedownload en/of getypt en deze wilt printen.




 Wat heb je nodig:
- Een Windows tablet PC, met draadloze muis en toetsenbord. Wil je je iPad gebruiken, dan kun je een Office 365 abonnement nemen die vergelijkbare mogelijkheden biedt als de desktopversie van Microsoft Word. Minpuntje is dat je waarschijnlijk niet voldoende mogelijkheden hebt om alle bestanden en foto's op je iPad te sorteren en op te slaan zoals dat kan met bestandsbeheer van Microsoft.

- Eén of twee micro SD cards, voor in je camera waar je eventueel je (overige) foto's ook op download, bewerkt, sorteert en print.
- Kleuren printer:
- De basisdocumenten om de tekst op de journaling cards te printen, blanco printpapier, natuurlijk de journaling cards zelf en foto- of schilderstape;
- Optioneel: een Selphy printer voor het direct printen van de foto's. Maar je kunt ze natuurlijk ook gewoon bestellen en laten afdrukken in de winkel;
- Daarnaast heb je de rest van de spullen nodig die je normaal gesproken ook gebruikt bij Project Life®/ Pocket Scrapbooking zoals gereedschap, embellishments, insteekhoezen en album.
 
In onderstaande video laat ik zien wat ik zoal gebruik bij het maken van een wekelijkse lay-out.

 

In mijn volgende blogje, deel drie van deze serie, kun je lezen hoe het verder in z'n werk gaat.


Veel succes en heb je vragen; laat gerust een reactie achter.

Disclaimer: gebruik s.v.p. geen teksten, video's of foto's van deze website om te publiceren op het internet, zonder mij daarover vooraf te informeren. Dankjewel! Please do not publish text, video's, pictures or artwork from this website elsewhere on the internet without letting me know. Thank you!